OmaKanta tutuksi -esite on uudistunut. Tarkista, että toimipaikassasi on esillä uusin OmaKanta-esitteemme ja hävitä samalla vanhat esitteet. Voit tilata uudet esitteet veloituksetta Tilaa esitteitä -sivulta.
Foorumin tavoitteena on parantaa Kanta-palvelujen asiakaslähtöisyyttä.
Foorumissa käsitellään Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston
käyttöönottoa ja käyttöä.
Kokous on järjestelmätoimittajien ja viranomaisten yhteistyötapaaminen,
jossa jaetaan Kanta-palvelujen ja niiden toiminnallisuuksien
kehittämiseen liittyvää tietoa.
Palvelu kokoaa kaikki asiakkaan terveystiedot yhteen paikkaan ja parantaa tietojen liikkuvuutta. Potilastiedon arkiston käyttöä voi laajentaa erilaisilla toiminnallisuuksilla, kuten alaikäisen puolesta asioinnilla.
Palvelun avulla sosiaalipalveluiden asiakastiedot voidaan säilyttää turvallisesti ja ne ovat helposti käytettävissä. Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston toiminnallisuudet helpottavat esimerkiksi ostopalveluissa syntyvien tietojen käsittelyä.
Lääkityslista parantaa lääkehoidon turvallisuutta: listassa näkyvät ajantasaisina henkilön käytössä olevat lääkkeet. Lääkityslistan ensimmäisen vaiheen ominaisuudet ovat otettavissa käyttöön kaikissa sote-organisaatioissa sekä apteekeissa.
Palvelun avulla myös terveydenhuollon ulkopuoliset organisaatiot voivat hyödyntää Potilastiedon arkistoon tallennettujen todistusten ja lausuntojen tietoja sähköisesti.
OmaKanta on kansalaisen ikkuna omiin terveystietoihin. Asiakas voi nähdä omat potilas- ja reseptitietonsa. Hän voi myös antaa luvan tietojen luovuttamiseen sekä rajata tietojen käyttöä.
Uudistimme asiointiohjeet – ohjaavat entistä selkeämmin OmaKannan käytössä
Erilaiset OmaKanta-asiointiin ja ohjeisiin liittyvät sivut ovat kanta.fin luetuinta sisältöä. Nyt ne ovat kokeneet muodonmuutoksen. Lopputuloksen kannalta asiakkaidemme näkemyksillä on ollut suuri merkitys.