Miksi yhteyspiste mainostaa verkossa?

20.9.2021

Oletko nähnyt lähiaikoina Facebookissa Rajat ylittävän terveydenhuollon yhteyspisteen mainoksia? Entä oletko törmännyt Googlen hakutuloksissa EU-terveydenhoito.fi-sivuston mainokseen? Maksettu mainonta verkossa on osa yhteyspisteen markkinointia, sillä sen avulla tavoitamme ihmisiä entistä paremmin.


Rajat ylittävän terveydenhuollon yhteyspisteen lakisääteinen tehtävä on jakaa tietoa terveydenhuollosta kansainvälisissä tilanteissa. Neuvomme esimerkiksi potilaan oikeuksiin, hoitoon hakeutumiseen ja ulkomaille muuttamiseen liittyvissä terveysasioissa. Hyödynnämme maksettua mainontaa tämän tehtävämme toteuttamisessa.

Mainonnan avulla liikennettä sivustolle

Koronapandemian myötä terveys ja hoitoon pääseminen ovat nousseet entistä suurempaan rooliin rajat ylittävissä tilanteissa. Yhteyspisteen markkinoinnin keskeinen tavoite on ohjata ihmisiä luotettavan tiedon äärelle. EU-terveydenhoito.fi-sivustolle on koottu paljon ajankohtaista tietoa terveyspalvelujen käyttämisestä Suomessa ja ulkomailla. Mainonnan ansiosta lukijat ovat löytäneet aiempaa paremmin sivustollemme.

Usein kansainvälisen terveydenhuollon asiat alkavat kiinnostaa siinä vaiheessa, kun tilanne on jo käsillä esimerkiksi lomamatkalla sattuneen sairastumisen vuoksi. Haluamme mainonnan avulla lisätä ihmisten tietoisuutta yhteyspisteen ja verkkopalvelumme olemassaolosta, jotta he osaavat tarvittaessa etsiä tietoa oikeasta paikasta. Sivustomme lisäksi annamme asiakkaille yleisluontoista neuvontaa sähköpostitse.

Miten mainostamme verkossa?

Olemme järjestäneet aiemmin virtuaalisia mainoskampanjoita, joiden avulla olemme ohjanneet ihmisiä sivustollemme. Tällä hetkellä toteutamme digimarkkinointia kahdella tavalla: mainostamalla Facebookissa sekä Googlen hakusanamainonnan kautta.

Googlen hakusanamainonnan kautta tavoitteemme on ohjata asiakkaita sivustollemme siinä tilanteessa, kun he etsivät tietoa niistä asioista, joita verkkopalvelussamme käsitellään. Facebook-mainonta puolestaan auttaa tavoittamaan ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita esimerkiksi terveyteen liittyvistä kysymyksistä. Maksetun mainonnan ohella jatkamme päivittäisviestintää sosiaalisessa mediassa. Yhteyspisteen kanavat Facebookissa ja Twitterissä kannattaakin laittaa seurantaan.

Markkinointia myös verkkomaailman ulkopuolella

Emme mainosta yhteyspistettä ainoastaan verkossa. Erityisesti tapahtumiin osallistuminen on tärkeä osa yhteyspisteen markkinointia, vaikka se onkin koronapandemian vuoksi ollut vähäisempää viimeisen vuoden aikana. Tapahtumissa pääsemme keskustelemaan kasvokkain ihmisten kanssa ja vastailemaan heitä askarruttaviin kysymyksiin. Lisäksi julkaisemme yhteyspisteen ilmoituksia aikakaus- ja ammattilehdissä ja käymme muun muassa yhteistyökumppaneidemme tapahtumissa puhumassa kansainvälisestä terveydenhuollosta.